Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fanta flyttar målarbokstrenden till flaskan

Publicerad: 19 Maj 2016, 13:16
Uppdaterad: 19 Maj 2016, 13:54

UPPDATERAD. Med Fantas nya white label-kampanj kan du gör din etikett mer personlig, samtidigt som du har chansen att vinna ett par sneakers.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Fanta har i sin nya kampanj inspirerats av den rådande målarbokstrenden bland tonåringar och vuxna.

De låter nu sina konsumenter vara med och färglägga etiketten i kampanjen "Fanta – white label".

Man har inspirerats av systervarumärkets kampanj "Share a Coke" och vill nu engagera sin egen kundbas i den nya kampanjen.

– White label är en kampanj som riktar sig till vår målgrupp tonåringar och vuxna. De ska nu kunna få färglägga sin egen etikett. Vi har sett en växande trend för målgruppen och tycker att det här konceptet ligger i tiden. Det är ett kul grepp som speglar vad vårt varumärke står för, säger Frida Keane, chef över Public Affairs på Coca-Cola Sverige. 

"White label" kommer synas i butiker och medialt och man vill även skapa ett engagemang på sociala medier via Instagram-tävlingen #Minfanta.

Tävlingen startar 1 juni och håller på i 13 veckor framåt. Deltagarna färglägger sin etikett, fotar den och lägger upp den på Instagram under hashtagen #Minfanta. Varje vecka utses en vinnare av en av Sveriges främsta streetart-artister som sedan tolkar bidraget i ett par sneakers som ges till vinnaren.

– Vi har möjligheten att skapa engagemang bland dem som älskar Fanta och de tonåringar och vuxna som har hakat på målarbokstrenden. Nu skall det bli extra kul att se hur kampanjen tas emot av våra konsumenter, säger Björn Lindblad, varumärkeschef för Fanta på Coca-Cola Company Sverige, i ett pressmeddelande.

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.