Kampanjer
Falcon lanserar "grill-parfym"
Publicerad: 29 juni 2018, 05:30
"Glöm vanilj och nytvättat. Glöm amalfikustens blommiga citronlundar. 'Eau de Grill' är en rökig doftresa med den förföriska kraft som bara en nytänd grill kan ha", skriver Falcon om nya doften "Eau de Grill".
"Nu finns svenskarnas favoritdoft äntligen på flaska" – det menar Falcon som lanserar en parfym som doftar grill.
"Glöm vanilj och nytvättat. Glöm amalfikustens blommiga citronlundar. 'Eau de Grill' är en rökig doftresa med den förföriska kraft som bara en nytänd grill kan ha".
Så beskriver Falcon den 30 ml Eau de Parfum man precis lanserat – som doftar grill.
Parfymens hjärta av humle och malt ska skapa en jordnära doft med "fylligt djup och fräscht avslut". Intensiva basnoter av björkved, grill och rök lättas upp av frisk citrus och kryddig svartpeppar.
– Intresset är över förväntan. Redan efter några dagar har vi sålt en fjärdedel av den limiterade upplagan. Det finns till och med kunder som köper två förpackningar, säger Louise Eckerbom, varumärkeschef för Falcon, till Dagens Media.
"Eau de Grill" lanseras i samband med Falcons nya webbshop "Tillsammanshoppen", där man samlat verktyg inför grillsommaren. Utöver parfymen har Falcon lanserat en rad produkter för gemensamma grillminnen, såsom ett grillförkläde för två eller ett extra stort paraply – för grillning under svenska förhållanden.
– Falcons målgrupp är helt enkelt galna i grillning och vi tänker inte vara sämre. Efter att ha jobbat med Falcon en längre tid så vågar vi lita på att den typen av idéer uppskattas, säger Paula Backman, copywriter på Animal, i ett pressmeddelande.
För lanseringen av butiken har man återupplivat manéret från 00-talets linjära tv-shop och tagit det till en digital nivå.
Credlista:
Kampanj framtagen av byrån Animal.Film producerad av Crazy Pictures tillsammans med FLXFotograf: Fredrik WannerstedtPr-byrå: Cohn & Wolfe.