Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 10 januari 2013, 14:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:59
Hur väl känner du dina vänner? Den frågan ställer Kanal 5 i en digital kampanj för den nya kriminalserien "Person of interest".
Det är i samband med kvällens premiär av den nya kriminalserien "Person of interest" som Kanal 5 i kväll lanserar ett Facebook-spel.
Uppgiften i spelet är att hinna identifiera sina vänner på Facebook på mindre än 45 sekunder. Till sin hjälp har användaren ledtrådar så som bostadsort och senaste statusuppdatering.
Koncept och produktion står den digitala byrån Britny för.
– Det här är ett roligt och nyskapande sätt att marknadsföra en serie vi tror mycket på. Arbetsgruppen på Britny har gjort ett strålande jobb som verkligen fångar den unika tonen i "Person of interest"; det är spännande, tekniskt avancerat och smart. Och underhållande så klart precis som serien, säger Johan Verkruyssen, reklamchef på SBS TV, i ett pressmeddelande.
Projektledare: Tobias Persson
Produktionsledare: Jesper Andersson
Art Director: Mattis Forsman
Koncept och strategi: Erik Gollne
Utveckling: Albin Larsson
Art Director: Robert Fageryd
Copywriter: Mattias Manitski
Trailer Producent: Peter Ewers
Creative Director: Johan Junker
Reklamchef/projektledare: Johan Verkruyssen
Sofia Hvenström