Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Facebook-spel lanserar Person of interest

Hur väl känner du dina vänner? Den frågan ställer Kanal 5 i en digital kampanj för den nya kriminalserien "Person of interest".

Sofia Hvenström


Publicerad: 10 Januari 2013, 14:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:59

Ämnen i artikeln:

SBS TVBritnyKanal 5

Det är i samband med kvällens premiär av den nya kriminalserien "Person of interest" som Kanal 5 i kväll lanserar ett Facebook-spel.

Uppgiften i spelet är att hinna identifiera sina vänner på Facebook på mindre än 45 sekunder. Till sin hjälp har användaren ledtrådar så som bostadsort och senaste statusuppdatering.

Koncept och produktion står den digitala byrån Britny för.

– Det här är ett roligt och nyskapande sätt att marknadsföra en serie vi tror mycket på. Arbetsgruppen på Britny har gjort ett strålande jobb som verkligen fångar den unika tonen i "Person of interest"; det är spännande, tekniskt avancerat och smart. Och underhållande så klart precis som serien, säger Johan Verkruyssen, reklamchef på SBS TV, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Britny

Projektledare: Tobias Persson

Produktionsledare: Jesper Andersson

Art Director: Mattis Forsman

Koncept och strategi: Erik Gollne

Utveckling: Albin Larsson

Uppdragsgivare Kanal 5

Art Director: Robert Fageryd

Copywriter: Mattias Manitski

Trailer Producent: Peter Ewers

Creative Director: Johan Junker

Reklamchef/projektledare: Johan Verkruyssen

Ämnen i artikeln:

SBS TVBritnyKanal 5

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.