Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Facebook ska locka studenter till Burger King

Hamburgerkedjan Burger King drar igång en Facebookkampanj riktad mot studenter, men där såväl student som icke-student kan tävla.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 20 September 2011, 05:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:57

Ämnen i artikeln:

ShoutMSL

Tävlingen går ut på att gissa vad som döljer sig bakom titthål som hela tiden blir större och större. Den som är först med att gissa rätt vinner ett pris.

Burger King har tagit fram kampanjen tillsammans med pr-byrån MSL, mediebyrån IUM och reklambyrån Shout. Kampanjen har två syften; att öka närvaron på Facebook och att få studenterna medvetna om Burger Kings studentrabatt. De tävlande behöver dock inte vara studenter för att delta i tävlingen.

– Alla som är över 18 kan delta, men vi ser gärna att de är studenter. Det är studenterna som förtjänar priserna mest, säger Max Bellman, pr-konsult och projektansvarig på MSL Stockholm, till dagensmedia.se.

Tävlingen är uppdelad i en morgon- och en kvällstävling per dag. Morgontävlingen ger matpriser såsom kuponger medan kvällspriserna kan vara allt från en kamera till en luftballongsfärd.

De som är med och tävlar behöver inte "gilla" Facebooksidan, men enligt Max Bellman har antalet fans ändå ökat med 2 300 personer på ett par dagar. Kampanjen är början på ett antal digitala kampanjer som kommer att följa senare i år.

– Detta är en av våra första stora digitala kampanjer, de andra kampanjerna kommer också att bedrivas på Facebook. Jag kan inte säga mer än så, men det kommer att bli bra, säger Max Bellman.

Tävlingen pågår till och med söndag.

Ämnen i artikeln:

ShoutMSL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.