Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Facebook annonserar i Super Bowl

Publicerad: 19 December 2019, 07:00

Super Bowl lockar årligen över 100 miljoner tittare.

Foto: Wikimedia Commons

För första gången någonsin köper Facebook reklamutrymme under Super Bowl.


Ämnen i artikeln:

Super BowlFacebook

Facebook ska köra en 60 sekunder lång spot med fokus på Facebook Groups, skriver Adweek.

Reklamfilmen är framtagen av reklambyrån Wieden+Kennedy och i den dyker bland annat skådespelarna Sylvester Stallone och Chris Rock upp.

Facebook har de senaste åren ökat sin marknadsföring kraftigt, från att i princip knappt ha annonserat alls. Enligt Adweek lade Facebook 2,4 miljarder dollar på försäljning och marknadsföring bara under årets tredje kvartal. Under helåret 2018 investerade bolaget 7,8 miljarder dollar, vilket kan jämföras med 4,7 miljarder dollar under 2017.

Finalmatchen i Super Bowl går den 2 februari 2020. Förutom att vara en av världens största sporthändelser är finalen även ett av världens största reklamevenemang, som drar in uppåt 500 miljoner dollar i reklamintäkter. 

LÄS ÄVEN:
Så många tittade på Super Bowl 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Super BowlFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.