Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Få varor direkt till bakluckan i ny kampanj

Publicerad: 10 Maj 2016, 08:23
Uppdaterad: 10 Maj 2016, 08:24

Snart kan Intersport och Netonnet kunder få sina varor levererade till bakluckan. Leveranssättet är ett samarbete mellan företagen och Volvo Cars digitala tjänst ”Volvo In-car Delivery”.


Ämnen i artikeln:

VolvoIntersportNetonnet

Tjänsten går att använda av Volvoägare med en senare bilmodell än 2012. Volvoägare kan registrera sig i appen ”Volvo on call” för att få köp levererade till sin baklucka.

– Det är ett väldigt spännande samarbete. För oss handlar det om att ständigt ligga i framkant och följa med i utvecklingen. Det handlar om att göra det smidigt och tidsbevarande för kunden. Sedan är det även en shoppingupplevelse och ett helt nytt sätt att leverera på. Vi ville vara med på tåget helt enkelt, säger Anni Sandgren, presskontakt Intersport, till Dagens Media.

Det är Postnord som kommer leverera varorna genom en digital nyckel som gör det möjligt för dem att öppna och stänga kundens bil en gång.

Tjänsten lanserades förra året i november, då i samarbete med Mat.se, Lekmer.se och Postnord.

Från och med vecka 23 kan kunder få sina varor levererade till bilen men redan nu kan Volvoägare skriva upp sig som användare.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VolvoIntersportNetonnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.