Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

F-secure vill sätta nätintegritet i fokus

Publicerad: 7 November 2014, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Berntzon Bylund bakom säkerhetsföretaget F-secures integritetskampanj.


I en kampanj som nu körs i banners på DN.se och i DN:s mobilsajt använder F-secure användardata för att uppmärksamma läsare om integritet på nätet.

Det vanliga tillvägagångsättet att hantera användardata är att styra kampanjer utan att konsumenten märker något. Här används samma information för att istället visa upp den för besökaren.

Informationen skapar innehållet i bannern. Till exempel: ”Vädret ser dåligt ut i Bromma där du sitter – i eftermiddag blir det regn”. Besökarens position samkörs med väderdata för att på så sätt skapa copyn.

Kampanjen lanseras tillsammans med siten integritetskollen där det finns mer information kring integritesproblematik på nätet.

Bannerkampanjen och integritetskollen.se är framtagen av reklambyrån Berntzonbylund.

 

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.