Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

F-kassan byter gamla prylar mot nya idéer

Publicerad: 3 Maj 2010, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Försäkringskassans nya kampanj vill locka fram fler idéer till förbättring.


Kampanjen ”100 gamla grejer mot 100 nya idéer" syftar till att uppmärksamma Försäkringskassans nya digitala tjänster. Dessutom vill Försäkringskassan uppmuntra människor att skicka in nya idéer kring hur myndigheten kan bli ännu bättre.

sajten sänker Försäkringskassan bort gammalt kontorsmaterial i utbyte mot fler nya idéer.

– Kampanjen ska konkret visa på det förändringsarbete som pågått sedan förra hösten. Sajten visar på Försäkringskassans ständiga uppdatering och lansering av nya tjänster som förenklar människors vardag, säger Peter Nygren, projektledare på Försäkringskassan, till Dagensmedia.se.

Reklafilmen börjar i dag, måndag, i de flesta större kanalerna. Webbannonserna ligger uppe på bland annat Facebook och Expressen.se.

– Det är samtidigt ett väldigt bra sätt för oss att få feedback på vår sajt och samtidigt få nya förslag på hur Försäkringskassan kan förbättras, säger Peter Nygren.

Kampanjen, som gjorts av Garbergs, är en del av byråns långsiktiga arbete med att förenkla Försäkringskassans kommunikation. Den pågår fram till 11 maj.

Arbetsgrupp

Försäkringskassan: Peter Nygren och Inger Dunér.

Garbergs: Sandra Beijer, Sebastian Smedberg, Rebecka Osvald, Johanna Reis, kreatörer; Jonas Bäckman, formgivning; Annika Witkowska, byråproducent; Carl Bock, web director; Charlotte Lundquist, produktionsledare; Lars Staffas, projektledare; Martin Gumpert, strateg.

Filmproduktion: Acne, regissör Linus Johansson.

Webbproduktion: Stopp.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.