Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

F&B vinner i Utomhus

Publicerad: 17 April 2012, 16:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Forsman & Bodenfors tar hem guldägget i kategorin Utomhus.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Kampanjen ”Bara gratis är billigare” för Tele2 bestod av hundratals unika enheter som pekade ut olåsta nätverk som användarna kunder surfa på i närheten.

Motiveringen till vinsten lyder:

”På ett personligt och avväpnande sätt lyckades ni ta en generös affärsidé och paketera den på ett ännu generösare vis. Välkommen upp på scen – och hämta ett alldeles gratis guldägg. ”

Juryn väljer dessutom att belöna två kampanjen med silverägg. Garbergs vinner för kampanjen ”Julminnen” för Stockholms Stadsmission och DDB Stockholm tar hem ett silver för ”5 min till…” för McDonalds.

Arbetsgrupp "Bara gratis är billigare"

Art Director Ted Mellström Copywriter Martin Ringqvist Formgivare Icka Samrin, Louise Lindgren, Axel Söderlund Originalare Factory F&B Produktionsledare Erica Berghagen, Marie Sandberg Projektledare Jerk Zander Uppdragsgivare Therese Sundberg, Marie S Dahl, Anna Ekström Mobilbyrå Mobiento Mediebyrå Mediacom Stockholm

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.