Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

F&B:s första kampanj för Eniro

Publicerad: 16 Oktober 2012, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

I Forsman & Bodenfors första kampanj för Eniro står det lokala söket i fokus.


Eniro vill i och med kampanjen visa på vikten av bra lokalt sök och i de reklamfilmer som nu rullas ut illustreras olika situationer där mobila lokala sökningar är viktiga.

Reklamfilmerna finns i två versioner, en där en man söker på skobutiker och en där en kvinna söker på restauranger.

I Sverige går filmerna på bland annat TV4, Kanal 5 och Sjuan.

Utöver reklamfilmerna centreras kampanjen kring reklam i mobila kanaler, som anpassas efter besökarens operativsytem. Dessutom sjösätts en Facebooktävling som bygger på reklamfilmerna.

– Det är väldigt roligt att nu vara igång med det nya samarbetet med Forsman & Bodenfors. Vi ser en tillväxt i våra mobila kanaler och det är naturlig för oss att lägga fokus på just de kanaler som tydliggör vårt fokus på lokalt sök, säger Unni Strömstad, nordisk marknadsdirektör på Eniro, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att rulla i Sverige, Norge och Danmark och pågår under fyra veckor.

Se en av filmerna filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/qULURTjGcb8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.