Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Expressen getingmärker fjällen

Publicerad: 17 Februari 2011, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Expressen vill förbättra fjällupplevelsen – betygsätter Åre och Sälen tillsammans med Alpina landslaget.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Det är en del i satsningen ”SkidExpressen”, där fjällresan integreras med sponsorskapet av Skistar och Alpina landslaget, genom bland annat en webbportal samt särskilda fjällbilagor.

Tanken är att skapa ”den ultimata guiden” för den svenska fjällvärlden.

Tillsammans med såväl vanliga besökare som profiler från Alpina landslaget bedömer och getingmärker Expressen backar, utsiktsplatser, restauranger, after-ski och andra aktiviteter i Åre och Sälen.

– Genom vårt samarbete med Alpina landslaget och Skistar vill vi bidra till ett ökat intresse och möjligheter till stora upplevelser för våra viktigaste målgrupper, säger Lena Whitman, sponsringsansvarig på Expressen, i ett pressmeddelande.

– Vi utgår från fjällresenären, och integrerar alla våra medier för att bidra under hela resan.

sajten kan besökarna ta del av exempelvis nyheter och händelser.

Expressen anordnar även aktiviteter på plats i fjällen där besökarna kan träffa på profiler från Alpina landslaget.

Bakom konceptet står S&B, som dessutom genomför all aktivering på plats i fjällen.

– Skidprojektet baseras på ett integrerat synsätt med fjällbesökaren i fokus. Genom aktiviteter bidrar Expressen till målgruppens intresse och upplevelse, säger Daniel Hegborn, strategiskt ansvarig på S&B i pressmeddelandet.

– Expressen visar på nytänkande och använder sponsorskapet som en plattform för såväl marknad, affär och redaktion.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.