Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Evians bebisar är tillbaka

Varumärket Evian drar kampanjkonceptet "Live young" ett steg längre i senaste kampanjen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Maj 2017, 06:43
Uppdaterad: 26 Maj 2017, 07:59

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Bild 1/3  

Evian har gjort sig kända genom att använda bebisar i sin marknadsföring.

Nu har varumärket släppt ytterligare en kampanj med små barn i allt för stora kläder, skriver Adweek.

Kampanjen "Oversize" är en del av varumärkets pågående kampanjkoncept "Live Young".

– För oss är barn ett sätt att använda metaforen för att förklara vårt löfte: att när du dricker Evian väcker vi barnet inuti dig. Det finns glädje och förundran när du ser världen genom en bebis ögon. När du ser sig själv som en bebis ser du världen som överdimensionell, säger Patricia Oliva, Evians globala marknadschef, till Adweek.

2013 lanserade Evian kampanjen "Baby & Me" som porträtterade vuxna framför sin reflektion som barn – "Oversize"-kampanjen har dragit metaforen ett steg längre.

– Oavsett om du är en tennisspelare, en affärsman eller ett modeoffer, är budskapet detsamma. Ungdom ligger inom var och en av oss, allt vi behöver göra är att vårda den här" Live Young "-andan dag för dag, säger Marielle Durandet, på byran BETC Paris som ligger bakom kampanjen.

Exempel på tidigare kampanj inom "Live-young-konceptet".

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.