Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Eva Mendes lanserar chokladdryck

Publicerad: 10 Maj 2010, 14:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Chokladdrycken Cocio gör ett nytt försök på den svenska marknaden. Med hjälp av skådespelerskan Eva Mendes ska den ersätta Pucko som förstavalet ute på stan.


Cocio grundades i Danmark redan 1951 och är en chokladdryck innehållande mjölk, socker och kakao. Den har tidgare funnits i Sverige men då framför allt i Skåne.

– Nu ska vi för första gången lansera den i hela Sverige och marknadsföra den. Vi tror det finns stor potential att ta hit en till chokladdryck, säger Karin Fredlund Fröjd, produktchef på Cocio. 

Cocio ägs av Arla, som även säljer Pucko. Finns det inte risk för att de två kannibaliserar på varandra?

– Nej, de har två olika målgrupper. Vi har styrt om Pucko till att rikta sig mer mot hemmaförbrukningen, det har blivit ett varumärke för barnfamiljer, säger Karin Fredlund Fröjd.

Istället ska Cocio bli den chokladdryck från Arla som säljs på stan. Främsta målgruppen för drycken, som lanseras i smakerna Classic och Dark, är 15-30-åringar.

– Vi vill vara ett alternativ till läsk, energidrycker och smoothies, säger Karin Fredlund Fröjd.

I månadsskiftet maj/juni går den första tv-kampanjen ut i Sverige. Två veckor senare följer bioreklam, med Eva Mendes som dragplåster.

I kampanjen, som går under namnet ”The taste of pure pleasure” är Hollywoodskådisen chaufför för Cocio-bussen, som även ska användas i samband med events i Sverige.

Kampanjen är framtagen av danska Marc Høm. Mediebyrå i Sverige är Carat medan Domingo PR står för pressbearbetningen.

Här är den danska reklamfilmen för Cocio:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tM0tCZG4zWU&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tM0tCZG4zWU&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.