Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Europeiska väljer Daytona

Publicerad: 14 Januari 2011, 12:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Reseförsäkringsbolaget Europeiska väljer Daytona som kommunikationsbyrå inför deras digitala satsning.


Efter en upphandling har Europeiska valt Daytona som kommunikationsbyrå. De ska nu hjälpa försäkringsbolaget med dess digitala satsning. Daytona valdes eftersom de är en digital kommunikationsbyrå.

- Istället för att börja med print för att sedan gå över till webb börjar vi med webb för att sedan fortsätta till print. Det är på webben framtiden finns och vi har tidigare haft stor framgång med vårt projekt med sociala medier, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på Europeiska.

Europeiska ska nu göra en digital satsning där de ska förbättra sajten för att göra det lättare för kunder och ska även se över sin krishantering. Detta ska Daytona hjälpa till med.

- Tillsammans ska vi se hur vi ska jobba framåt. De ska hjälpa oss se nya affärsmöjligheter inom det digitala så att vi kan integrera allt digitalt, säger Christina Karlegran.

Genom denna satsning hoppas Europeiska att man ska kunna öka försäljningen på nätet och öka varumärkeskännedomen.

Europeiska har tidigare jobbat bland annat med Svensson.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.