Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

”Ett roligt sätt att nå igenom bruset”

Marabous marknadschef Hilda Björkman om kampanjkuppen där Tommy Nilsson bytte namn till Black.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Mars 2013, 07:21
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:51

Ämnen i artikeln:

MarabouForsman Bodenfors

Det visade sig alltså vara Marabou som låg bakom reklamkuppen där artisten Tommy Nilsson till synes skulle byta namn till Black. Syftet är att marknadsföra Marabous lakritschoklad.

– Både Tommy Nilsson och Marabou Black gör comeback i vår och båda är folkkära. Vi tyckte att det var ett roligt sätt att komma igenom mediebruset, och vi är glada att Tommy ville vara med på vårt upptåg, säger Hilda Björkman.

Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors, som jobbat med Marabou sedan i somras.

Hade ni förväntat er så stor uppståndelse?

– Inte så stor, men vi tycker att det är jätteroligt och visar att musik engagerar. Planen var att det skulle vara en överraskning och pigga upp en tråkig marsvecka.

Hur ser du på att det spekulerades i att AIK skulle ligga bakom?

– Vi satt och myste här på chokladfabriken. Det får man bjuda på och det stör inte oss.

Nästa vecka går kampanjen upp i digitala medier och den ska även synas i butik.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

MarabouForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.