Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

”Ett makalöst resultat”

Publicerad: 10 December 2010, 07:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Storslam för Forsman & Bodenfors i 100-wattaren. Byrån vann bland annat priset för långsiktig varumärkesvård tredje gången på fyra år.


Forsman & Bodenfors belönades med en 75-wattare och tre 100-wattare av sex möjliga under gårdagskvällens prisutdelning i 100-wattaren. SVT-kampanjen ”Dear Steve Jobs” fick två 100-wattare.

– Det är ett makalöst fint resultat. Vi är jätteglada och firade självklart rejält igår. Det var också roligt att vi vann 100 watt med samma kampanj i både smart- och konsument- kategorin, säger Erik Sollenberg, vd för Forsman & Bodenfors.

Byrån kammade hem priset för långsiktig varumärkesvård för tredje gången på fyra år. Den här gången var det samarbetet med Apoteket som belönades. Forsman & Bodenfors vann samma pris ifjol för Systembolaget och 2007 för AMF.

– Det är fantastiskt. Priset är lite speciellt eftersom det belönar långsiktigt arbete. Vårt jobb handlar självklart om att prestera max i varje enskild del men det långsiktiga arbetet är oerhört viktigt. Det är ett långdistanslopp vi håller på med, säger Erik Sollenberg.

Vad betyder just 100-wattaren för er?

– Vi deltar i ett antal olika tävlingar och gör ingen inbördes rankning av dem. Varje tävling är en ny tävling och det är alltid roligt att vinna.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.