Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Eton lanserar stor butiksinstallation

Publicerad: 4 April 2016, 10:04
Uppdaterad: 4 April 2016, 10:09

Eton Style Carousel finns på NK i Stockholm.

Eton Style Carousel vill utmana män att ta sin stil ett varv till.


Ämnen i artikeln:

NK

Eton Style Carousel är en interaktiv installation, där utformningen av en klassisk bandit möter ny tekonologi och användarinteraktion.

Med sina två gånger två meter, ska masineriet bjuda på en ”snurrande stilupplevelse” och ger NK:s besökare chansen att vinna skjortor och acessoarer.

– För oss är Style Carousel ett lekfullt sätt att visa upp bredden i Etons produktportfölj, vilket är en av varumärkets absoluta styrkor. Eton har en stolt tradition av att ständigt utveckla skjort- och accessoarkategorin, säger Johan Falk, kundansvarig för Eton på Tillsammans, som tagit fram installationen, i ett pressmeddelande.

Style Carousel beskrivs som den ultimata blandningen av svenskt hantverk och teknisk innovation, byggd i ljus ask och polerad mässing som knyter an till Etons nya inredningskoncept.

Hjulen är kopplade till en interaktiv touchpad som matar signaler till tre separata stegmotorer som styr rotationen.

Under året genomgår Eton en stor omvandling med allt från ny identitet till nya sätt att presentera sina produkter.

– Att vara innovativa i butik och digital marknadsföring är en nödvändighet för oss som behöver skapa global uppmärksamhet både gentemot återförsäljare och konsumenter. Vår målsättning är att vara en av världens ledande modeaktörer när det kommer till ny marknadsföring. Style Carousel är givetvis en liten del i den satsningen, fortsätter Johan Falk.

Den 25 april lanseras Eton Style Carousel globalt när den fysiska installationen tas ut i en digital upplevelse och blir tillgänlig för hela världen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NK

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.