Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Erik Olsson ger mobilnumret till vd:n

Publicerad: 25 Augusti 2011, 12:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Kampanjen med Erik Olsson som superhjälte fortsätter. Det blir fler seriestrippar – med mobilnumret till företagets vd.


Som dagensmedia.se tidigare berättat så lanserade fastighetsmäklaren Erik Olsson i somras en kampanj där företagets vd figurerar som superhjälte.

Nu ska man fortsätta kampanjen med en ny serie olika annonser vilka åter igen är inspirerade av seriestrippar. Dessutom kommer läsarna nu att kunna ringa till Erik Olsson i egen hög person. Företaget har tidigare lämnat ut numret i annonser på liten skala i lokalpress, men ska nu även göra det i Svenska Dagbladet.

– Han får några samtal per dag från personer som vill sälja sin bostad och är nyfikna på hur de får bäst betalt. Vi tycker det är viktigt att visa att han fortfarande är tillgänglig och väldigt inblandad i det dagliga arbetet, säger Karin Lindberg om är Marknadschef på Erik Olsson till dagensmedia.se.

Hon berättar att de reaktioner som de fått på sina annonser hittills har varit både negativa och positiva, men att berömmet och kritiken baseras på samma sak.

– Vi har fått blandade reaktioner. Många tycker att vi sticker ut. Det är många som tycker att det är bra att vi tar säljarens parti men vissa blir provocerade. Vi väljer dock att inte hymla om att vi faktiskt står på säljarens sida just gällande priset. Vilket vi vågar påstå att alla mäklarfirmor faktiskt gör, säger hon

Vad de nya annonserna kommer att innehålla är Karin Lindberg ganska förtegen om men det är möjligt att kritikerna kommer att kunna lugna sig lite.

­ – Det vi vill är att Erik Olsson ska hjälpa både köpare och säljare att få ut så mycket som möjligt av fastighetsaffären. Det är möjligt att vi i de kommande annonserna pratar lite mer till köparna också, säger hon.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.