Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Erik och Mackan ger spartips med Ö&B

Publicerad: 5 November 2015, 06:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Tv-profilerna Erik och Mackan ska ge 100 spartips i Ö&B:s nya kampanj.


Tv-profilerna Erik Ekstrand och Mackan Edlund ska testa olika sätt att spara pengar i Ö&B:s nya reklamfilmsprojekt "Ett enklare sätt att spara pengar", där kända svenskar ska ha huvudrollen.

På sajten 100spartips.se syns resultatet i form av filmer där kedjan vill nå en yngre målgrupp som ännu inte har bildat familj men som är "på väg in i vuxenlivet med allt vad det innebär".

Bakom satsningen står Ö&B i samarbete med MMX Reklambyrå.

– Erik och Mackans försök att spara pengar är rejält utflippade. Vi hoppas att deras humor hjälper Ö&B att bygga en relation med framtidens kunder som idag spenderar mycket tid i den digitala världen, säger Göran Strömberg, projektledare på MMX Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

De första spartipsen finns redan nu på sajten och varje vecka läggs en ny film upp. För att nå upp till 100 spartips kommer projektet pågå i närmare två år.

– I de traditionella reklamfilmerna liksom i fallet med Erik och Mackan utgår vi från kändisarnas naturliga repertoar och låter den integrera med Ö&B:s kampanjerbjudande utan att det känns krystat. Något överdrivet uttryckt kan man säga att huvudrollsinnehavarna spelar sig själva och utifrån det visar att det är enklare att spara pengar genom att handla på Ö&B, säger Göran Strömberg i pressmeddelandet.

Sedan drygt ett år tillbaka samarbetar MMX Reklambyrå med komikern Tobias Persson i framtagandet av manus och regi av Ö&B:s reklamfilmer. Tobias Persson är även involverad i manusarbetet för 100 spartips med Erik och Mackan.

– På sajten finns möjlighet att komma med förslag på galna spartips. De spartips som Erik och Mackan väljer att filma kommer belönas av Ö&B.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.