Gå direkt till textinnehållet

Erik Lundin frontar Reeboks senaste kampanj

Erik Lundin är ansiktet utåt i Reebok senaste kampanj.

Rapparen Erik Lundin, tillsammans med tre andra influencers, frontar Reeboks senaste kampanj "Interpret this!".

Fyra influencers – Erik Lundin, designern Antonia Pihl, illustratören Joanna Jensen och dansaren Michel Patric Sian från Danmark – kommer stängas in i ett rum. Väl i rummet kommer de presenteras för ett föremål som de sedan ska tolka kreativt.

Bakom kampanjen, som kommer gå i hela Norden, står sociala medier-byrån Social Industries som valdes till Reeboks nya byråpartner i november förra året.

– Reebok Classic är ett lifestyle-varumärke där kreativitet är själva navet. Syftet med kampanjen är att ge människor verktyg att uttrycka sig, med premissen att man inte kan skapa något nytt utan att använda något gammalt som utgångspunkt. Vi vill se hur pass olika tolkningar det kan bli beroende på vem man är, säger Filip Lagerbäck, nordisk pr och Social Manager på Reebok, i ett pressmeddelande.

Kampanjen består av sammanlagt fyra filmer som kommer gå på Instagram, Youtube och Reeboks kampanjsida med start i dag fram till hösten.

I den första kampanjfilmen som släppts syns illustratören Joanna Jensen.

Arbetsgrupp Social Industries:

Producent: Petter Selvehed Regissör: Jimmy Olsson Fotograf: Viktor Kumlin B-foto: Filip Stankovic Chefselektriker: Fredrik Nordesjö Elektrikerassistent: Dennis Correa Ljud: Elias Andersson Produktionsassistent: Ludvig Eriksson  Projektledare: Cecilia Eyem Creative Director: Hanna Wedin Influenceransvarig: Johanna Rydberg

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-04-11 07.19Uppdaterad 2017-04-11 07.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: