Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Erik Lundin frontar Reeboks senaste kampanj

Rapparen Erik Lundin, tillsammans med tre andra influencers, frontar Reeboks senaste kampanj "Interpret this!".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 11 April 2017, 07:19
Uppdaterad: 11 April 2017, 07:26

Ämnen i artikeln:

Social IndustriesReebok

Erik Lundin är ansiktet utåt i Reebok senaste kampanj.

Fyra influencers – Erik Lundin, designern Antonia Pihl, illustratören Joanna Jensen och dansaren Michel Patric Sian från Danmark – kommer stängas in i ett rum. Väl i rummet kommer de presenteras för ett föremål som de sedan ska tolka kreativt.

Bakom kampanjen, som kommer gå i hela Norden, står sociala medier-byrån Social Industries som valdes till Reeboks nya byråpartner i november förra året.

– Reebok Classic är ett lifestyle-varumärke där kreativitet är själva navet. Syftet med kampanjen är att ge människor verktyg att uttrycka sig, med premissen att man inte kan skapa något nytt utan att använda något gammalt som utgångspunkt. Vi vill se hur pass olika tolkningar det kan bli beroende på vem man är, säger Filip Lagerbäck, nordisk pr och Social Manager på Reebok, i ett pressmeddelande.

Kampanjen består av sammanlagt fyra filmer som kommer gå på Instagram, Youtube och Reeboks kampanjsida med start i dag fram till hösten.

I den första kampanjfilmen som släppts syns illustratören Joanna Jensen.

Arbetsgrupp Social Industries:

Producent: Petter Selvehed Regissör: Jimmy Olsson Fotograf: Viktor Kumlin B-foto: Filip Stankovic Chefselektriker: Fredrik Nordesjö Elektrikerassistent: Dennis Correa Ljud: Elias Andersson Produktionsassistent: Ludvig Eriksson  Projektledare: Cecilia Eyem Creative Director: Hanna Wedin Influenceransvarig: Johanna Rydberg

Ämnen i artikeln:

Social IndustriesReebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.