Erik Lundin frontar Reeboks senaste kampanj

2017-04-11 09:19  
Erik Lundin är ansiktet utåt i Reebok senaste kampanj.

Rapparen Erik Lundin, tillsammans med tre andra influencers, frontar Reeboks senaste kampanj "Interpret this!".

Fyra influencers – Erik Lundin, designern Antonia Pihl, illustratören Joanna Jensen och dansaren Michel Patric Sian från Danmark – kommer stängas in i ett rum. Väl i rummet kommer de presenteras för ett föremål som de sedan ska tolka kreativt.

Bakom kampanjen, som kommer gå i hela Norden, står sociala medier-byrån Social Industries som valdes till Reeboks nya byråpartner i november förra året.

– Reebok Classic är ett lifestyle-varumärke där kreativitet är själva navet. Syftet med kampanjen är att ge människor verktyg att uttrycka sig, med premissen att man inte kan skapa något nytt utan att använda något gammalt som utgångspunkt. Vi vill se hur pass olika tolkningar det kan bli beroende på vem man är, säger Filip Lagerbäck, nordisk pr och Social Manager på Reebok, i ett pressmeddelande.

Kampanjen består av sammanlagt fyra filmer som kommer gå på Instagram, Youtube och Reeboks kampanjsida med start i dag fram till hösten.

I den första kampanjfilmen som släppts syns illustratören Joanna Jensen.

Arbetsgrupp Social Industries:

Producent: Petter Selvehed
Regissör: Jimmy Olsson
Fotograf: Viktor Kumlin
B-foto: Filip Stankovic
Chefselektriker: Fredrik Nordesjö
Elektrikerassistent: Dennis Correa
Ljud: Elias Andersson
Produktionsassistent: Ludvig Eriksson 
Projektledare: Cecilia Eyem
Creative Director: Hanna Wedin
Influenceransvarig: Johanna Rydberg

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt