Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ericsson får unik reklamplats på Arlanda

Publicerad: 10 Februari 2015, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Delar av Arlandas "Wall of fame" plockas ner och flyttas. Nu ska Ericssons budskap om ett uppkopplat samhälle visas för alla på väg till ankomsthallen i terminal två och fem.


Ämnen i artikeln:

EricssonSwedavia

Enligt ett pressmeddelande från Swedavia, som äger Arlanda, har antalet resenärer på flygplatsen växt med 30 procent på fem år och 2014 satte den resenärsrekord på 22,5 miljoner. Den nya reklamen kommer att finnas där delar av "Wall of fame", som visade svenska kändisar, fanns tidigare. De bilderna kommer flyttas och sättas upp i en annan del av flygplatsen.

– Reklamen är en mycket viktig affär för oss. Tillsammans med Ericsson har vi skapat en skräddarsydd reklamlösning på en unik yta där vi nu för första gången visar reklambudskap, skriver Per Sohl, reklamproduktchef på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Helena Norman, senior vice president, chief marketing and communications officer på Ericsson, säger att många av de innovationer som möjliggör ett uppkopplat samhälle har kommit från Sverige.

– Att vi finns på Arlanda ser vi som ett mycket bra tillfälle att belysa alla innovationer som har skapats av svenska företag och institutioner, skriver hon.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

EricssonSwedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev