Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Epic Split" sämst i test

Publicerad: 1 April 2014, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Reklamfilmen har blivit framröstad som den minst effektiva i "livetest"-serien.


Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

I en undersökning som publicerats på tidningen Brand Republics sajt framgår det att Volvo lastvagnars prisade kampanj "The epic split", med skådespelaren Jean-Claude Van Damme, får lägst betyg av de sex reklamfilmer för Volvo som ingår i undersökningen.

I undersökningen tillfrågades människor som tittat på filmerna om vilken reklam som fick dem att vilja köpa produkten.

I intervallet mellan 1-5 blev poängskörden för "The epic split", som är framtagen av Forsman & Bodenfors, 2,4 i snitt, vilket var det lägsta betyget i undersökningen.

Däremot blev Volvo lastvagnars reklamfilm, som har visats över 70 miljoner gånger på Youtube, framröstad till den mest uppmärksamhetsväckande filmen, med en snittpoäng på 4,1.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.