Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Eon ger efter för KO-kritik

Publicerad: 3 December 2010, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Efter att Konsumentverket kritiserat Eons Google-annonser ändrar eljätten sin marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

EonGoogle

I Google-annonserna stod det bland annat "Få ett gratis hemlarm när du tecknar elavtal med E. ON!" Men larmavtalet omfattar både två års bindningstid samt fasta kostnader och månadsavgifter, något som Konsumentverket kritiserade.

Eon backar nu för kritiken. Elbolaget har ändrat sina annonser och skickat ett skriftligt svar till KO.

– Vår förhoppning är att KO nu kan avskriva ärendet, säger Torbjörn Larsson, på Eons avdelning för varumärke och kommunikation.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

EonGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.