Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Eon: "Dags att börja leva med naturen – inte av den"

Publicerad: 14 november 2017, 09:00
Uppdaterad: 14 november 2017, 10:00

Eon:s nya reklamkoncept.

Eon gör sin största satsning någonsin och ställer om till 100 procent förnybar energi. Nu lanseras nya kapitlet av konceptet "Nu förnyar vi Sverige".


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Energibolaget Eon lanserar i nya kapitlet av det övergripande konceptet "Nu förnyar vi Sverige" sin plan för hur de vill skapa ett Sverige som drivs av naturens kraft, i stället för på bekostnad av den.

Karin Rosell är marknads- och varumärkeschef på Eon.

– I höstens kampanj sätter vi våra kunder i fokus, och berättar genom vardagssituationer hur vi, bakom kulisserna, framtidssäkrar elnätet och ställer om Sverige till helt förnybar energi. Så att människor ska kunna fortsätta leva sitt liv, på ett sätt som fungerar för framtiden, alltså med förnybar energi från sol, vind eller vatten i elavtalet eller genom att producera själva, säger hon i ett pressmeddelande.

Med höstens kampanj vill Eon visa sitt ställningstagande, men också på ett relevant sätt  synliggöra varför det är viktigt att förnya Sverige.

– Vi vill försöka få människor att tänka till på vart energin de använder faktiskt kommer ifrån och vad den görs av. Ju fler som väljer förnybar energi, desto snabbare kan vi driva omställningen till ett förnybart energisystem, kommenterar Karin Rosell.

Klara Eide är strategiansvarig på Eon:s reklambyrå M&C Saatchi.

– Vårt fokus är som alltid att förenkla, eftersom vi vet att enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetandet, och det behövs lite extra i en komplex kategori med tuff konkurrens. Men den mest spännande utmaningen är att göra energi intressant och få människor att gilla Eon – mer. Det är ett av våra stora fokusområden i denna och kommande kampanjer, då vi visar hur vi förnyar Sverige bit för bit, kommenterar hon.

Kampanjen kommer att synas i egna, förtjänade, sociala, samt köpta kanaler som tv, bio och online video, utomhus och print.

Arbetsgrupp

Karin Rosell, Head of Brand and Marketing, E.ON SverigeÅsa Bohman, Group Manager Consumer, E.ON SverigeSarah Kullin, Market Communication Manager Consumer, E.ON Sverige

Kreativ byrå: M&C Saatchi Stockholm Byråproducent: Mattias Coldén / Always Frank Regi: Casper Balslev / New LandExekutiv Producent: Petra Johansson Producent: Sophie HedbergDirector of Photography: Niklas Johansson Music supervisor: Music Super Circus Composer: Joel DanellFotograf: Andreas Ackerup/Skarp Agent Mediabyrå: Carat

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.