Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Eniro hyllar lokala hjältar

Publicerad: 22 Augusti 2016, 06:43
Uppdaterad: 22 Augusti 2016, 06:48

Glasstillverkare, vinylbutiker, underkläder och frisör/bokhandel lyfts fram i Eniros nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

EniroPatchwork

Det är de "lokala hjältarna" som står i fokus när söktjänsten Eniro drar igång sin nya kampanj "Min historia – ditt kvarter".

Kampanjen har tagits fram tillsammans med byrån Patchwork Group.

Tanken är att hylla de lokala företagarna genom personliga berättelser om deras idéer och betydelse för närsamhället. Bland annat lyfts lokala glasstillverkare fram, vinylbutiker och vintagegitarrer.

– Varje verksamhet och varje företag startar med en dröm och vi vill gärna hylla de företagare som har haft modet att förverkliga drömmen och därigenom prägla både deras lokala kvarter som samhället runt omkring oss. Vi går tätt inpå och delar företagarnas berättelser från källare, bakgårdar och butikslokaler. Det handlar om att hylla de företagare som bidrar till att göra skillnad i allas vår vardag, säger Jan Vraagaard Jensen, marknadschef på Eniro i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer synas på Eniros egna hemsidan och på sociala medier där företagarna presenteras i bild och video.

I den första delen av kampanjen berättar Eniro historien om 25 lokala hjältar från Stockholm. Sedan fördubblas antalet till 50 under de kommande månaderna.

Vid årsskiftet utvidgas kampanjen med historier från flera städer. Målet är att nå ut till alla regioner i landet.

– I grunden etablerades Eniro för att hjälpa företag att skaffa fler kunder och därmed stödja deras verksamhet. Det är vårt bidrag till att få närsamhället att blomstra och det vill vi betona med denna kampanj, säger Jan Vraagaard Jensen.

Byrån Patchwork Group som utvecklat och producerat kampanjfilmerna är nöjda över samarbetet med Eniro.

– Vi är stolta över att den ledande söktjänsten för personer och företag i Norden har valt Patchwork Group för att stärka deras varumärken – Eniro i Sverige, Krak i Danmark och Gule Sider i Norge. Strategin bakom den långsiktiga skandinaviska kampanjen är framtagen på huvudkontoret i Köpenhamn i nära samarbete med Eniro, men det är från våra lokala nordiska kontor som kampanjen verkligen får liv. Det är avgörande för kampanjens resultat att vi kan förankra kommunikationsinsatserna lokalt och alltid vara nära, säger Joakim Antelius, CEO på Patchwork Sweden.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

EniroPatchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.