Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Eniro gör reklam med Bosch och Skoda

Publicerad: 8 December 2010, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Eniro släpper in andra annonsörer i tv-reklamen för att förtydliga rollen som köpmotor. Först ut är Bosch och Skoda.


Eniro inleder samarbete med andra annonsörer i kampanjen ”Vad ska du köpa i julklapp?” för att lyfta fram positionen som Sveriges största köp- och sökmotor. I veckan började reklamfilmen med Bosch att rulla. Kampanjen gör först reklam för Boschs hushållsapparater för att sedan visa hur Eniro kan hjälpa köpsugna att hitta närmaste inköpsstället. Nästa vecka är det dags för filmen som knyter ihop Skodas bilar med Eniros verktyg.

Reklamen är en förlängning på Eniros förra kampanj som hyllade köpet och visade hur Eniro kan hjälpa köpsugna på vägen.

– Vi förklarar Eniros tjänster på ett pedagogiskt sätt med en twist, samtidigt som kampanjen skapar nytta för Bosch och Skoda eftersom den visar hur man gör för att köpa deras produkter, säger Jonas Dahlquist, marknadschef för Eniro Sverige.

Kostnaden för tv-kampanjen har delats mellan annonsörerna. DDB Stockholm är reklambyrå och MEC står bakom medieplaneringen.

Kampanjen sänds fram till jul i TV3, TV4, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, Discovery och TV4 Plus.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.