måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Eniro byter manér

Publicerad: 9 mars 2011, 08:57

Eniros nummerupplysning 118 118 har fått ett nytt reklamkoncept, signerat DDB Stockholm.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMediaedge CIAMECJonas DahlquistKampanj

SA

Synnöve Almer


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.

Eniro har lanserat ett nytt reklammanér, som ska öka intresset för bolagets nummerupplysningstjänst 118 118. Det ersätter tjänstens förra koncept ”hjälparna”. MEC står bakom mediestrategin.

– Både vi och konkurrenterna försöker att driva kategorin med budskap om att vi kan leverera mer än ett telefonnummer, men det har inte riktigt fungerat. I nya konceptet har vi hittat ett relevant sätt att beskriva hur vi kan lösa kunders problem, säger Jonas Dahlquist, marknadschef på Eniro.

Reklamen visar konkreta exempel på hur Eniro kan hjälpa till direkt med till exempel bordsbokning, öppettider, väder- eller trafikinformation istället för att bara koppla vidare butiken eller restaurangen.

I kampanjen började rulla förra veckan. Den omfattar fyra reklamfilmer som kommer att rulla periodvis året ut. Det ingår även radioreklam och onlinekommunikation, framför allt i egna kanaler. 118 118 har även lagts till i Eniros mobilapp.

Byråfakta

Arbetsgrupp DDB

Executive Creative Director – Andreas Dahlqvist

Business Director – Jerker Fagerström

Planner – Patrik Ronström

Account Manager – Katarina Norman

Art Director – Lennart Claesson

Art Director – Tomas Jonsson

Copywriter – Mikael Ström

Agency Producer – Johan Svensson

Digital Producer – Emil Tavassoli

Filmproduktion TVC

Regissör – RBG6

Produktionsbolag – Social Club

Producer – Magnus Theorin

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev