Kampanjer
Eniro byter manér
Publicerad: 9 mars 2011, 08:57
Eniros nummerupplysning 118 118 har fått ett nytt reklamkoncept, signerat DDB Stockholm.
SA
Synnöve Almer
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Eniro har lanserat ett nytt reklammanér, som ska öka intresset för bolagets nummerupplysningstjänst 118 118. Det ersätter tjänstens förra koncept ”hjälparna”. MEC står bakom mediestrategin.
– Både vi och konkurrenterna försöker att driva kategorin med budskap om att vi kan leverera mer än ett telefonnummer, men det har inte riktigt fungerat. I nya konceptet har vi hittat ett relevant sätt att beskriva hur vi kan lösa kunders problem, säger Jonas Dahlquist, marknadschef på Eniro.
Reklamen visar konkreta exempel på hur Eniro kan hjälpa till direkt med till exempel bordsbokning, öppettider, väder- eller trafikinformation istället för att bara koppla vidare butiken eller restaurangen.
I kampanjen började rulla förra veckan. Den omfattar fyra reklamfilmer som kommer att rulla periodvis året ut. Det ingår även radioreklam och onlinekommunikation, framför allt i egna kanaler. 118 118 har även lagts till i Eniros mobilapp.
Byråfakta
Arbetsgrupp DDB
Executive Creative Director – Andreas Dahlqvist
Business Director – Jerker Fagerström
Planner – Patrik Ronström
Account Manager – Katarina Norman
Art Director – Lennart Claesson
Art Director – Tomas Jonsson
Copywriter – Mikael Ström
Agency Producer – Johan Svensson
Digital Producer – Emil Tavassoli
Filmproduktion TVC
Regissör – RBG6
Produktionsbolag – Social Club
Producer – Magnus Theorin