Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

En riktig cirkus för Stadium

Publicerad: 13 Augusti 2012, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

I Stadiums senaste skolstartskampanj får barn från cirkusskolan Unga Cirkus Cirkör visa sig på styva linan.


Ämnen i artikeln:

StadiumMindshare

Kampanjen utgår från parollen "Barn som rör på sig har lättare att sitta still. Play!" och ska belysa barns aktivitet från en ny, roligare, vinkel.

– Vi försöker ständigt inspirera barn och ungdomar att vara aktiva och cirkustemat med all sin akrobatik och glädje känns som ett spännande och nytt angreppssätt, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium i ett pressmeddelande.

I kampanjen, som tagits fram tillsammans med Frankenstein, ligger huvudfokus på ett skolstartspaket, men även andra produkter såsom skor och väskor lyfts fram.

Kampanjen kommer att gå i tv, butik, dagspress, fackpress och online. Stadium har arbetat tillsammans med mediebyrån Mindshare.

Arbetsgrupp:

Stadium

Lars-Johan Strand, marknadschef

Marcus Andersson, cd

Ted Luderowski, PL

Helena Axelsson, copy

Per Karlsson, grafisk formgivare.

Frankenstein

Pontus Frankenstein, cd

Kalle Hagman och Anton Östholm, ad

Ann-Sofi Osvald, byråproducent.

Stillbild

Petrus Olsson, fotograf

Produktionsbolag Film

Chamdin/Stöhr.

Amir Chamdin, regissör film

Crille Forsberg DOP

Musik

Joakim Åhlund

Styling

Naomi Itkes, stylist

Kristin Good, make

Dejan Cekanovic, hår.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

StadiumMindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.