"En karriär är sällan spikrak"

2017-06-19 10:52  

Tele2 släpper kampanjfilm för framtida medarbetare och visar att de är "orädda".

Tele2 ska förtydliga vad bolaget står för och riktar sig till framtida anställda i en extern kampanjfilm. Tidigare har man kommunicerat bolagets syfte internt och det här blir första gången man går ut externt på det här sättet.

Samtidigt har man även gått över till gemensamma sociala medierkanaler för alla Tele2:s marknader under hashtaggen #WeAreTele2.

– Vi är ett värdestyrt bolag med en oerhört stark kultur och det behöver vi förtydliga externt, säger Viktor Wallström, kommunikationsdirektör på Tele2 till Dagens Media och fortsätter:

– Det handlar om att visa bilden av att vi är ett internationellt bolag och föra samman och aggregera innehåll från alla våra nio marknader i gemensamma kommunikationskanaler.

Var kommer insikten om att ni måste förtydliga vilka ni är för framtida anställda?

– Vi formulerade ett nytt syfte för Tele2 under hösten och det ska vi även ta ut mot talangmarknaden. Syftet är att ”Tele2 fearlessly liberates people to live a more connected life” och det sammanfattar vår inställning som bolag och speglar vår utmanarkultur – vi är orädda på Tele2.

Kampanjfilmen inleds med att en man, ståendes i en tråkig kontorsmiljö, konstaterar att det är miljöer som dessa som tar död på idéer och drömmar. Kampanjen beskriver på ett humoristiskt vis hur viktigt det är att våga för att vinna. För att uppfinna saker som "Internet 2" måste man utmana sig själv.

– Jag tycker att kampanjfilmen representerar just den inställningen, att våga lämna sin ”comfort zone” och vara öppen med att allt inte alltid blir som man tänkt sig för det är då man lär sig som mest. En karriär och ett bolags resa är sällan spikrak men på Tele2 vill vi lämna det utrymmet för anställda, att det är okej att ta en omväg ibland och att det är okej att testa och göra fel så länge man lär sig av det i slutändan.

Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Hey it's Enrico Pallazzo och produktionsbolaget Business Club Royale.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt