söndag28 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Emotionell viralbomb från Norge

Publicerad: 16 juni 2017, 05:00

En norsk reklamfilm som ska rekrytera fosterfamiljer sprider sig som en löpeld på nätet.

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Det är norska byrån Kitchen som ligger bakom reklamfilmen för Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).

Den emotionella filmen visar hur det är dags för lunch i skolan och alla barnen plockar fram sina lunchlådor. Ett av barnens lunchlåda är dock tom.

Hittills är reklamfilmen uppe i över 100 miljoner visningar via Facebook och Youtube. Den har bland annat spridits till Polen och Ungern.

– Det är roligt att en liten film från ett litet land vid Nordpolen kan sprida sig så snabbt över världen. Det visar att kreativitet inte har några gränser, och att vi allesammans har ett behov av att tro på att mänskligheten är god, säger Bendik Romstad, copywriter på Kitchen, till Kampanje.

– Nu sprids filmen till cirka 1 miljoner människor varje timme. Frågan är när den når toppen?

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev