Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Emotionell viralbomb från Norge

Publicerad: 16 Juni 2017, 05:00
Uppdaterad: 15 Juni 2017, 14:25

En norsk reklamfilm som ska rekrytera fosterfamiljer sprider sig som en löpeld på nätet.


Det är norska byrån Kitchen som ligger bakom reklamfilmen för Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).

Den emotionella filmen visar hur det är dags för lunch i skolan och alla barnen plockar fram sina lunchlådor. Ett av barnens lunchlåda är dock tom.

Hittills är reklamfilmen uppe i över 100 miljoner visningar via Facebook och Youtube. Den har bland annat spridits till Polen och Ungern.

– Det är roligt att en liten film från ett litet land vid Nordpolen kan sprida sig så snabbt över världen. Det visar att kreativitet inte har några gränser, och att vi allesammans har ett behov av att tro på att mänskligheten är god, säger Bendik Romstad, copywriter på Kitchen, till Kampanje.

– Nu sprids filmen till cirka 1 miljoner människor varje timme. Frågan är när den når toppen?

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.