Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ellos i villkorsfylld Facebookkampanj

Publicerad: 16 Maj 2012, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:22

Postorderföretaget Ellos går ut i en tvåveckorskamapnj på Facebook. Tanken är att visa upp bredden i sitt sortiment.


Ämnen i artikeln:

Youme AgencyEllos

Det är Youme Agency som står bakom Ellos kampanj "Rädda Rabatten" på Facebook. På kampanjsidan kan besökare gå in och försöka sänka priset på en viss vara med 50 procent.

– Syftet är att visa upp en större bredd hos Ellos produkter och varumärken. Vi har valt ut tio produkter som man har chans att köpa till halva priset, säger Martin Johansen, cd på Youme Agency, till dagensmedia.se

Varje dag är det en ny produkt som kan bli prissänkt. För att varan ska bli prissänkt måste dock ett visst villkor uppfyllas. Det är ett nytt villkor varje dag.

– Hela konceptet bygger på att man går in och trycker på rädda rabatten-knappen. Vi väntar fortfarande på att första rabatten ska räddas. I exempelvis måndags var villkoret att 20 personer som heter Anna skulle gilla och det saknades tre, säger Martin Johansen.

Trots att rabatten ännu inte har räddats så tycker Martin Johansen att kampanjen fått genomslag.

– Väldigt många har varit inne och tryckt och engagerat sig. Det är det som är fint, man kan hjälpa till även om inte vill handla för halva priset.

Kampanjen håller på till slutet av nästa vecka, men Martin Johansen säger att tanken är att kampanjen ska kunna återanvändas.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Youme AgencyEllos

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev