Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ellermores bajskampanj under löparfesten

Publicerad: 26 September 2016, 14:38
Uppdaterad: 26 September 2016, 14:38

Vad förenar biogasbussar, Lidingöloppet och Lidingöbornas inställning till loppet? Bajs, enligt reklambyrån Ellermore.


Ämnen i artikeln:

SL

I helgen sprang tusentals löpare TCS Lidingöloppet. Som officiell partner ville Keolis och SL marknadsföra miljövänlig kollektivtrafik – något som resulterade i en ”relevant skitkampanj”.

– Vi såg möjligheten att både lösa ett problem, med människobajs i skogen för Lidingöborna, samtidigt som vi lyfter fram kopplingen mellan det som produceras i bajamajorna under tävlingen och det miljövänliga biogasbränslet som driver många av Keolis bussar, säger Johan Good, Creative Planner på Ellermore i ett pressmeddelande.

Resultatet blev reklamytor på bajamajor och andra platser i anslutning till tävlingen med budskap som: ”Nödig? Lämna ditt bränslebidrag här”. Även ”bajspåsestationer” sattes upp längs banan: ”Slösa inte bort bränslet. Varsågod, ta en bajspåse”.

Ellermore har samarbetat med Manifest PR för att förstärka och sprida Keolis miljökampanj.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.