Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 26 September 2016, 14:38
Uppdaterad: 26 September 2016, 14:38
Vad förenar biogasbussar, Lidingöloppet och Lidingöbornas inställning till loppet? Bajs, enligt reklambyrån Ellermore.
Ämnen i artikeln:
SLI helgen sprang tusentals löpare TCS Lidingöloppet. Som officiell partner ville Keolis och SL marknadsföra miljövänlig kollektivtrafik – något som resulterade i en ”relevant skitkampanj”.
– Vi såg möjligheten att både lösa ett problem, med människobajs i skogen för Lidingöborna, samtidigt som vi lyfter fram kopplingen mellan det som produceras i bajamajorna under tävlingen och det miljövänliga biogasbränslet som driver många av Keolis bussar, säger Johan Good, Creative Planner på Ellermore i ett pressmeddelande.
Resultatet blev reklamytor på bajamajor och andra platser i anslutning till tävlingen med budskap som: ”Nödig? Lämna ditt bränslebidrag här”. Även ”bajspåsestationer” sattes upp längs banan: ”Slösa inte bort bränslet. Varsågod, ta en bajspåse”.
Ellermore har samarbetat med Manifest PR för att förstärka och sprida Keolis miljökampanj.
Viktor Ek
Ämnen i artikeln:
SL