Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Elitidrottare i ny kampanj från Svenska Spel

Svenska Spel lyfter sitt stöd till svensk idrott med hjälp av Foppa och Louise Sand.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Maj 2016, 07:36
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 07:43

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDB Stockholm

Svenska Spel vill lyfta fram sitt engagemang för svensk idrott i en ny kampanj framtagen ihop med DDB Stockholm.

I filmerna deltar idrottsutövare från gräsrotsnivå till elitidrottare, som exempelvis fotbollsspelarna Patrik Carlgren och Olivia Schough, och handbollslandslagets Louise Sand.

Dessutom är Svenska Spel-ambassadören Peter Forsberg med på ett hörn, som även är ansikte utåt för initiativet Gräsroten, som varje år delar ut 50 miljoner kronor till svenska föreningar.

Filmerna ska lyfta bredden i Svenska Spels idrottsengagemang genom att visa upp en mängd olika idrotter på olika nivåer och hylla "allt och alla" som direkt eller indirekt utgör stommen i Idrottssverige.

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.