Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Elin Kling frontar H&M

Publicerad: 10 Januari 2011, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

För första gången lanserar H&M en kollektion i samarbete med en modebloggare. ”Elin Klings målgrupp är H&M:s målgrupp”, säger Sofia Jergerborn, marknadschef på H&M.


Ämnen i artikeln:

H MElin Kling

Kollektionen ska lanseras i butik 3 februari. Men hur den ska marknadsföras fram till dess är Sofia Jegerborn fåordig med:

– Vi kommer att marknadsföra kollektionen på flera olika sätt, men jag vill inte gå in på hur och vilka kanaler vi ska använda, säger hon.

Varför Elin Kling?

– Hon är en av Sveriges största modeprofiler och vi vill överraska våra kunder. Då känns det kul med ett lokalt samarbete.

H&M har de senaste åren haft för vana att samarbeta med internationella designers. Senast var det Lanvin som tog fram en kollektion för lågpriskedjan. Man har även jobbat med designers som Stella McCartney, Karl Lagerfeld och Commes des Garçons.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

H MElin Kling

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.