Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Electrolux söver med högläsning ur instruktionsbok

Högläsning ur en manual ska få lyssnarna att somna och vilja köpa Electrolux luftrenare.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Maj 2015, 04:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:01

Ämnen i artikeln:

ElectroluxPrime

För att marknadsföra luftrenaren Oxygen EAP300 har Electrolux utvecklat sömnprogrammet "Clean Dreams" tillsammans med musikproducenten Håkan Libdo och Prime.

I programmet får lyssnarna höra luftrenarens ljud samtidigt som en person läser ur luftrenarens instruktionsbok.

– Få personer tycker att instruktionsmanualer är spännande. I det här fallet är huvudsyftet att man ska få hjälp att somna genom att lyssna på manualen. Medan man sover ökar luftrenaren chanserna till en kontinuerlig sömn, säger Malin Källström, chef för småapparater hos Electrolux, i ett pressmeddelande.

Programmet, som är 24 minuter långt, finns på Spotify, Itunes och Soundcloud.

Tidigare har Håkan Libdo producerat julsångerna i Bregotts reklamkampanj "Julsånger i Bregottfabriken" och Högskolan i Borås "pluggsymfonier".

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

ElectroluxPrime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.