Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Electrolux dammsuger Expressen.se

Electrolux gör gamification-kampanj tillsammans med Expressen Studio.


Publicerad 2015-03-25 07:25
Uppdaterad 2015-12-06 12:07

Ämnen i artikeln:

Electrolux

Dela artikeln:

I en nytt kampanj-spel får de som besöker Expressen.se tävla om vem som är bäst på att suga upp smuts med Electrolux nya dammsugare.

Kampanjen görs i samarbete med Expressens nystartade content marketing-avdelning Expressen Studio.

Anna Arvidsson är chef för Expressen Studio:

– Gamification växer som format och vi få många förfrågningar. Men den här kampanjen är unikt för oss och vi tycker den är roligt, säger hon till Dagens Media.

Vad kommer ni göra mer än att köra ”dammsugningsspelet”?

– Vi spånar på steg två, men vi kommer även köra vanlig annonsering på andra ställen på sajten.

Hur går det för Expressen Studio?

– Ja, det går väldigt bra, det är superroligt att så många annonsörer och byråer som söker sig till oss. Jag tror hela branschen står inför en förändring. En del i arbetet för oss är också att hjälpa till med tekniska lösningar.

Hur ser förhållandet ut till de som är kunder hos Expressens Studio?

– Vi ser att säljprocesserna är längre än andra, Studio-kunderna efterfrågar mer. Men vi strävar också efter längre samarbeten, absolut längre än ett år.

Hur många Studio-kunder har ni just nu?

– Vi kanske har igång tio till tolv kunder i Studio just nu.

Testa kampanjen här.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.