söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

"Efterfrågan är inte tillräckligt stor"

Publicerad: 22 februari 2012, 11:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Coop har tidigare marknadsfört sig i samband med det persiska nyåret men väljer att avstå i år.

Ämnen i artikeln:

Coop

HW

Henrik Widell


Cirka 150 000 personer kommer vid vårdagjämningen att fira det persiska nyåret i Sverige. Som dagensmedia.se skrivit tidigare i år är intresset dock lågt från företagens sida att marknadsförar sig mot gruppen.

Coop gjorde dock för några år sedan marknadsföringsaktiviteter undet det persiska nyåret, i samband med lanseringen av sortimentet ”Världens Mat”.

– I år gör vi inte några centrala marknadsaktiviteter i samband med det persiska nyåret. Det finns inte en tillräcklig stor efterfrågan för alla våra butiker, säger Louise Stephan, pressansvarig på Coop.

Hon fortsätter:

– Helger och högtider som till exempel det persiska nyåret, Halloween och Ramadan är viktiga, men ger inte något större avtryck på den totala försäljningen. Enskilda butiker som vet att det finns en lokal efterfrågan kan istället ta hem extra mycket av dessa varor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev