Efter prins Harrys kycklingfrieri – Svensk Fågel i blixtkampanj

2017-11-29 14:21  
Foto: Skärmdump Aftonbladet/Svensk Fågel

Svensk Fågel vill att fler ska ta efter prinsens beteende.

Svensk Fågel utnyttjade det faktum att prins Harry friade till Meghan Markle över en grillad kyckling. I en blixtkampanj på sociala medier och Expressen vill de nu att fler ska "säga det med kyckling".

Maria Donis, vd på Svensk Fågel, säger till Dagens Media att idén gick snabbt att ta fram.

– Jag var i Bryssel och kollade på BBC International. Det var en stor grej att prins Harry skulle gifta sig. Sen kom det plötsligt en artikel där han hade friat till henne samtidigt som han grillade kyckling, och då ville vi göra en grej av det.

Tillsammans med byrån Gullers grupp, parallellt med ett möte i Bryssel, satt Maria Donis och bollade idéer.

– Det gäller att haka på och tima när det känns rätt.

I Expressens papperstidning har Svensk Fågel lagt in en annons på sidan innan nyheten om prins Harrys kyckling-frieri. I annonsen står det: "Gör som prins Harry – säg det med kyckling".

Hur säger man egentligen något med kyckling?

– Ja, först ber ju en person om någons hand och sen måste det ju vara i samband med matlagning av kyckling.

Maria Donis säger att Svensk Fågels nya blixtkampanj har uppskattats på sociala medier.

Har ni hållit på med blixtkampanjer tidigare?

– Ja, när LCHF var på tapeten uppmanade vi konsumenterna att kolla efter vår proteinrika fågel. När vi ser att det är i enlighet med vår organisation och vad den står för, känns det naturligt att haka på.

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt