Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Efter prins Harrys kycklingfrieri – Svensk Fågel i blixtkampanj

Publicerad: 29 November 2017, 13:21
Uppdaterad: 29 November 2017, 13:48

Foto: Skärmdump Aftonbladet/Svensk Fågel

Svensk Fågel vill att fler ska ta efter prinsens beteende.


Ämnen i artikeln:

Svensk FågelGullers Grupp

Svensk Fågel utnyttjade det faktum att prins Harry friade till Meghan Markle över en grillad kyckling. I en blixtkampanj på sociala medier och Expressen vill de nu att fler ska "säga det med kyckling".

Maria Donis, vd på Svensk Fågel, säger till Dagens Media att idén gick snabbt att ta fram.

– Jag var i Bryssel och kollade på BBC International. Det var en stor grej att prins Harry skulle gifta sig. Sen kom det plötsligt en artikel där han hade friat till henne samtidigt som han grillade kyckling, och då ville vi göra en grej av det.

Tillsammans med byrån Gullers grupp, parallellt med ett möte i Bryssel, satt Maria Donis och bollade idéer.

– Det gäller att haka på och tima när det känns rätt.

I Expressens papperstidning har Svensk Fågel lagt in en annons på sidan innan nyheten om prins Harrys kyckling-frieri. I annonsen står det: "Gör som prins Harry – säg det med kyckling".

Hur säger man egentligen något med kyckling?

– Ja, först ber ju en person om någons hand och sen måste det ju vara i samband med matlagning av kyckling.

Maria Donis säger att Svensk Fågels nya blixtkampanj har uppskattats på sociala medier.

Har ni hållit på med blixtkampanjer tidigare?

– Ja, när LCHF var på tapeten uppmanade vi konsumenterna att kolla efter vår proteinrika fågel. När vi ser att det är i enlighet med vår organisation och vad den står för, känns det naturligt att haka på.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

Svensk FågelGullers Grupp

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.