Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Efter nya loggan – Uber släpper reklamfilm

Publicerad: 17 September 2018, 06:28
Uppdaterad: 17 September 2018, 06:35

Uber vill göra sig fri från sitt dåliga rykte – lanserar positiv reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

Uber

Förra veckan presenterade Uber sin nya logotyp. Nu släpper det kritiserade bolaget även en kampanjfilm – allt för att reparera sitt sargade rykte, skriver Adage.

Kampanjen är Ubers största någonsin och har en mer positivt ton där budskapet är att allt är möjligt.

Filmen visar bland annat ett par som är på väg till sjukhuset för att föda barn, en kvinna som är på väg till ett möte och äntrar kontoret med bestämda steg och en pappa som är på väg hem till sin dotter som blir överlycklig när han anländer med bilen.

Kampanjen är framtagen av 72andSunny Los Angeles och går under namnet "Doors are always opened". Den visades första gången under söndagskvällen på NBC.

Tidigare reklamfilm har haft en mer seriös ton där vd Dara Khosrowshahi förkunnat att Uber har en ny kultur nu och att grundvärdena handlar om att "alltid göra det rätta". Kampanjen togs fram efter det att anklagelser om sexuella trakasserier och könsdiskriminering kommit till ytan, vilket senare ledde till att medgrundaren Travis Kalanick fick gå i juni 2017.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Uber

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.