Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Efter kritiken – Swebus ändrar copyn

Publicerad: 23 Mars 2012, 08:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Swebus ändrar budskapet i sin nya reklamkampanj sedan den kristna tidningen Dagen reagerat på formuleringen "Avsluta resan med en hederlig korsfästning", skriver dagen.se.


Ämnen i artikeln:

SwebusÅkestam Holst

Syftet med kampanjen är att tala om för resenärerna att Swebus nu bjuder på fri filmstreaming ombord. I kampanjen dras paralleller mellan påskens långfilmer och Swebus punktlighet.

Bland annat kan resenärerna titta på filmen Ben Hur, som skildrar korsfästelsen, därav ordvalen i kampanjen.

Enligt dagen.se tar man nu bort ordet hederlig i copyn efter att tidningen kontaktat Swebus.

– När man får reaktioner tittar man en extra gång. Rubriken ska väcka uppmärksamhet, men vår mening var inte att koppla det till religion på ett respektlöst sätt, säger Swebus presschef Ingvar Ryggesjö, till dagen.se.

Kampanjen rullar på nätet, i radio, och ombord på bussarna under perioden 22 mars-15 maj 2012. Det blir även aktiviteter i sociala medier.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SwebusÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.