Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

E-type frontar Max

Publicerad: 28 Januari 2013, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

E-type tar plats i hamburgerkedjan Max nya kampanj. Denna gång frontar han en reklamfilm med skräcktema.


Ämnen i artikeln:

MaxMcCann Stockholm

Liksom tidigare bygger reklamfilmen på konceptet ”Sveriges godaste hamburgare”. Bakom kampanjen står reklambyrån McCann Stockholm.

– Filmen bygger på en typisk skräcksfilmstema och vi tycker att det är extra roligt att E-type är tillbaka. Utöver filmen, går kampanjen också i radio och på restaurangerna, säger Therese Flodin, projektledare på McCann Stockholm, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp hos Max

Anders Forssten, marknadschef

Carina Dyberg, marknadskoordinator

Arbetsgrupp hos McCann Stockholm

Therese Flodin, projektledare

Eva Westermark, produktionsledare

Peter Eriksson, copywriter

Patrik Reuterskiöld, AD

Daniel Köpman, original

Produktionsbolag Aspekt

Regissörer, Joel Nordström och Lars Ohlin (RBG6)

Producent, Ylva Axell

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MaxMcCann Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev