Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Dustins nya varumärkeskoncept

Genom en kampanj som går i tv, online och i print går Dustin ut och lanserar sitt nya varumärkeskoncept som ska visa företagets ökade fokus på servicelösningar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Oktober 2012, 11:37
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:06

Ämnen i artikeln:

DustinTre Kronor

Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Tre Kronor.

I Sverige går kampanjen som reklamfilm i TV4 och annonser i bland annat Dagens Industri, Expressen och i Aftonbladet. I Norge går kampanjen i bland annat TV2 och TV Norge och i Danmark går den i TV2, Viasat och Canal 9.

– Vi har sett att konkurrensen på marknaden är stentuff. Det gäller att hitta ett tydligt koncept som visar på vår breddning inom tjänster. När jag började på Dustin i augusti så såg jag att plattformen man hade inte höll och började därför titta på en ny plattform, säger Caroline Johansson, nordisk marknadsdirektör på Dustin, till dagensmedia.se.

Målgruppen för varumärkeskonceptet är de personer som ställs inför ett it-problem, vilket inkluderar såväl it-intresserade personer i hemmet som it-experter.

Arbetsgrupp

Kreativt ansvarig: David Ziemsky

Planner: Olle Svensson

Projektledare: Tove Birgersson Fallgren

Produktionsledare: Susanne Modig

AD: Jonas Lindblad

Copy: Lars Hedlund

Filmerna:

Regissör: Mikael Abbhagen

Produktion: Industriromantik

Musik: Stefan Brisland Ferner

Ljud: Hajp

Ämnen i artikeln:

DustinTre Kronor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.