Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Dumle får smak av jul i höstens kampanj

Fazer släpper en ny Dumlekola med smak av pepparkaka. För att uppmärksamma detta drar man igång en bred kampanj.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Oktober 2011, 11:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:54

Ämnen i artikeln:

Fazer

Dumle Gingerbread heter den nya Dumlekolan som ska finnas i butik fram till jul. För att uppmärksamma detta har Dumle tillsammans med reklambyrån Valentin & Byhr Change tagit fram en kampanj som ska gå i tv, print och webb.

– Fazer är ju finskt men jag tycker att det är kul att det här är en svensk produkt, design och kommunikation. Dumle är ju ett varumärke som ligger svenskarna nära hjärtat. Svenskar är nog mer stolta över Dumle än vad gemene finländare är, säger Marios Forslund, cd på Valentin & Byhr Change.

Kampanjen kommer börja på Dumles Facebooksida, där besökare bland annat kommer att kunna önska sig nya julsmaker. Efter detta följer bland annat den film som visas ovan.

– Vi har ju en begränsad budget, men vi har försökt göra kopplingen mellan Dumle och pepparkaka så nära som möjligt med de medel vi har. När produkten heter Gingerbread så får man förstärka att det handlar om pepparkaka. Vi har gjort en produktnära film, säger Marios Forslund.

Ämnen i artikeln:

Fazer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.