Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Dubbelt så mycket tomtar

Publicerad: 16 November 2010, 05:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Diners club satsar på extra allt inför årets julkampanj.


På fredag är det premiär för Diners clubs nya julkampanj. Som en del i kampanjen bygger man upp ett ”mysigt, julpyntat vardagsrum” i Täby Centrum och Nacka Forum.

Kampanjen är framtagen av byrån Tackolov, TOL och payoffen är ”dubbelt så mycket jul”, ett tema som går igen i kampanjens bildmaterial.

– När vi började med jobba med kampanjen var tanken att den skulle gå under en helg i samband med centrumaktiviteterna. Men när Tackolov kom med kampanjidén tyckte vi att den var så bra att vi ville göra mer av det, säger Maria Dahlqvist, projektledare på Diners club.

Kampanjen är den första för Diners club sedan förra vintern och går i hela norden.

I samband med kampanjen erbjuder man även kortägarna dubbla SAS Eurobonuspoäng varje helg fram till julafton.

– Det handlar om att få medlemmarna att använda kortet lite oftare. Många kanske använder kortet när de köper en resa eller en större investering. Nu vill vi visa att det går bra även när köper mindre saker, säger Maria Dahlqvist som inte vill kommentera vad kampanjen har kostat.

Arbetsgrupp TOL – Tackolov

AD: David Enlund

Copy: Johan Hellström

Formgivare: Ellie Andersson

Produktionsledare: Marie Arvidsson

Projektledare: Anna Sjöberg

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.