Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Drönare dömer fotboll i Pepsi Max nya kampanj

Publicerad: 29 April 2015, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

I den första reklamfilmen för Pepsi Max första globala kampanj skickar Pepsi Max in en drönare på en fotbollsplan – utan åskådarnas vetskap.


I dag lanserar Pepsi Max sin första globala kampanj. Kampanjen går under namnet "Genius" och i den första reklamfilmen "Drone Football" låter Pepsi Max en drönare agera domare i en fotbollsmatch.

– Vi tror att de mest spännande upplevelserna inte bara händer utan att de skapas. Kampanjen kommer att visa på upplevelser som förhöjs och görs mer intressanta när något oväntat händer, , säger Kristin Patrick, marknadschef på PepsiCo Global Beverage Brands, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– I fallet "Drone Football" har vi tagit något redan spännande, en spontan fotbollsmatch med kompisarna, och adderat en överraskande twist i form av en drönare.

Personernas reaktioner i filmen är, enligt Pepsi Max, äkta eftersom företaget ville skapa överraskning.

Reklamfilmen kommer att gå i både digitala och traditionella kanaler. Den är producerad av Outsider.

Bakom kampanjen står AMVBBDO.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.