Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Dregen lanserar rockiga Polly

Publicerad: 26 September 2011, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:57

Cloetta släpper "Polly Rocks" med lakrits- och citronsmak.


Ämnen i artikeln:

SpinnCloetta

Den nya smaken lanseras med hjälp av rockstjärnan Dregen. Han har fått vara med och designa påsen och medverkar i reklamen.

Dregen har även varit en "inspirationskälla" för hur reklamen ser ut, enligt Mattias Wallin, projektledare på Cloettas reklambyrå Spinn.

– För att sprida nyheten utnyttjar vi oss av klassisk rockaffischering, säger han i ett pressmeddelande.

Det är långt ifrån första gången som Dregen lånar ut sitt namn och ansikte till att användas i reklamsyfte. Tidigare har han bland annat medverkat i reklam för Netonnet, KTH och Telia.

Polly-rocks lanseringen är den första kampanjen som Spinn gör för Cloetta sedan samarbetet startade i mars.

Mediacom är mediebyrå.

Kampanjen kommer att gå i tv, utomhus, i butik och sociala medier. Dessutom planeras en rad gerillaaktiviteter.  

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SpinnCloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.