Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Dreams rider på Panama-vågen

Publicerad: 6 April 2016, 12:57
Uppdaterad: 6 April 2016, 13:04

Spar-appen Dreams förtydligar sina värderingar genom att lägga upp en kampanjbild på sociala medier som riktar sig mot Panamaläckan.


Ämnen i artikeln:

Nordea

Dreams Nordic AB är ett startupföretag som vill in och utmana storbankerna med en enkel spar-app. Appen ska hjälpa människor att bli av med onödiga utgifter som de istället ska kunna lägga på mer betydelsefulla saker.

Dreams väljer därför att rida på Panama-vågen genom att publicera en bild i sina sociala kanaler, en bild som ska kommunicera företagets egna värderingar.

– Kampanjen handlar om att vi vill visa upp att vi är så långt från Nordeas tänk som det bara går. Panama-avslöjandet är bara ytterligare ett bevis på att det är något som är fel hos bankerna idag, säger Johan Hemminger en av Dreams grundare.

Företaget samarbetar med Ålandsbanken, som grundarna dela värderingar med.

– Bankerna har gentemot kunder ett informationstag och talar i begrepp som gemeneman inte alltid förstår sig på. Vi valde att samarbeta med Ålandsbanken just för att jag tycker att vi båda har en sund bild av ekonomi, och att det handlar om att vara ärlig och transparant.

Appen lanseras måndagen den 11 april 2016.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev