Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Dreams rider på Panama-vågen

Spar-appen Dreams förtydligar sina värderingar genom att lägga upp en kampanjbild på sociala medier som riktar sig mot Panamaläckan.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Publicerad: 06 April 2016, 12:57
Uppdaterad: 06 April 2016, 13:04

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dreams Nordic AB är ett startupföretag som vill in och utmana storbankerna med en enkel spar-app. Appen ska hjälpa människor att bli av med onödiga utgifter som de istället ska kunna lägga på mer betydelsefulla saker.

Dreams väljer därför att rida på Panama-vågen genom att publicera en bild i sina sociala kanaler, en bild som ska kommunicera företagets egna värderingar.

– Kampanjen handlar om att vi vill visa upp att vi är så långt från Nordeas tänk som det bara går. Panama-avslöjandet är bara ytterligare ett bevis på att det är något som är fel hos bankerna idag, säger Johan Hemminger en av Dreams grundare.

Företaget samarbetar med Ålandsbanken, som grundarna dela värderingar med.

– Bankerna har gentemot kunder ett informationstag och talar i begrepp som gemeneman inte alltid förstår sig på. Vi valde att samarbeta med Ålandsbanken just för att jag tycker att vi båda har en sund bild av ekonomi, och att det handlar om att vara ärlig och transparant.

Appen lanseras måndagen den 11 april 2016.

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.