Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Dreamhacks mjölkhån mot Way out West: "Får tolka det som man vill"

Publicerad: 9 Juni 2015, 12:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:58

Datorspelsfestivalen Dreamhack gör reklam för sin alkoholfria – men icke mjölkfria – festival i Metro Göteborg.


Ämnen i artikeln:

DreamhackWay out West

I helgen är det dags för LAN-partyt och datorspelsfestivalen Dreamhack i Jönköping dit 27 000 personer väntas komma. För att marknadsföra festivalen köpte Dreamhack en helsidesannons i Metro Göteborg under gårdagen. Annonsen lyder: "100 procent alkoholfritt, men drick gärna mjölk."

Utspelet kommer bara en vecka efter att den Göteborgbaserade musikfestivalen Way Out West meddelat att de blir mjölkfria i år, samtidigt som Oatly går in som huvudsponsor.

– Vi tyckte att det var bra att poängtera att vi är en stor festival som är alkoholfri, det är något vi är stolta över och gärna pratar om. Trots storleken är det väldigt lugnt, säger Fredrik Nyström, pressansansvarig för Dreamhack, till Dagens Media.

Ska mjölkreferensen ses som en passning till Way Out West?

– Så kan man tolka det. Det är ingen alkohol i mjölk, men man får tolka det som man vill. Som med all annonsering vill vi få uppmärksamhet för vårt varumärke.

Vad har ni fått för reaktioner?

– Positiva reaktioner. Vi har fått en del reaktioner från mjölkbönder som tycker att vi ha gjort en bra annons, säger Fredrik Nyström.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DreamhackWay out West

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.